27 Kasım 2010 Cumartesi

Neler olmuş - 21

Angeles Duran..İspanyol bir ablam.. 49 Yaşındaki bu ablam menapoza girdiğindir heralde "Güneş benim malım" demiş. Bu parlak fikir Amerikalı başka bir zeka küpünün ayı ve güneş sistemindeki bir kaç gezegeni kendi adına kaydettirmesinden sonra menapoz ablanın aklına gelmiş. Ablamın dediğine göre uluslararası anlaşmalar nedeniyle ülkeler herhangi bir yıldızı yada gezegeni kayıt altına alamıyor, ancak kişiler için önceden belirlenmiş bir kural yok.

Angeles Abla "Ben enayi değilim, baktım kanunlara okudum ettim. Sizde yapabilirdiniz ama ilk önce ben yaptığım için Güneş benim malım oldu hahayt" demiş. Menapoz abla güneşten faydalanan herkesten para söğüşlemeyi bu paranın yarısını İspanya hükümetine, %20 sini emekli sandığına, %10 unu araştırmacılara, % 10 unu dünyadaki açlığı sonlandırma peşindeki kuruluşlara ve son %10 unu da kendine ayırmayı düşünüyormuş. Para dağılımı fena değil sanki ama bu nasıl da daha önce bir Karadenizli'nin aklına gelmemiş şaşıyorum..

"Düşene bir tekmeyi ben vururum ve ülkemden atarım" demeye hazırlanıyor İsviçre...Bundan bir sene önce seçmenlerin %57 sinin oyuyla "Ülkemizde daha fazla minare istemezük" diyen İsviçreliler şimdi de tecavüz, gasp tadında suçlar işleyen yabancıları ülkeden sınır dışı etmeyi planlıyor.
Konu hakkında konuşan bir vatandaş " Bazılarının İsviçre'de daha fazla kalmaması lazım çünkü onlar İsviçre'de olmayı haketmiyorlar (A lot of people should no longer be in Switzerland because they don’t deserve to be in Switzerland…)" diyor.. 50 yaşlarında bir amcam bunu diyen..

Böyle açık fikirlileri görünce insan, "Elensek de hem dövdük hem yendik.. Sonrada Avrupa Kupası'ndan eledik.. Nasıl koydu ama Arda Turan!" diyesi geliyor safça.. Steril bir hayat sürülen İsviçre'de suçluların %80 i yabancı uyruklu.. Diğer bir amcam (Yeşillerden Argao il genel meclisi üyesi,Yahya Bajwa) doğru soruyu soruyor: " Uyuşturu satıcısının Nijeryalı, Rus, Hintli ya da İsviçreli olması ne farkeder? İsviçreli olunca daha mı iyi oluyor?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder